Tento e-mail vám byl zaslán z adresy

Na1.cz

Vážení zákazníci,

Na1.cz je tu pro Vás s průběžně se rozšířující nabídkou služeb a produktů.
Doufáme že i v roce využijete širokou nabídku z našeho katalogu, e-shopu Na1.cz, nebo speciální akční nabídku z letáků a časopisů.


Pokusím se z vlastní bohaté zkušenosti popsat rozdíly mezi pohonými jednotkami elektrokol od různých výrobců dostupných v našem e-shopu a na trhu v ČR.


Elektromotor BionX

PL 250HT SL (high torque / superlight)

Používá senzor kroutícího momentu. Je určen pro zadní pohon.
  • 48V
  • nominální výkon 250W
  • maximální výkon 600W
  • Maximální kroutící moment 40Nm

  • Skvělý motor s kterým pokoříte i náročné stoupání.

    S nejtěžší baterií vážící 3,5Kg (8,8Ah) 422Wh ujedete až 130Km.
    (Nabíjení trvá 3-4hodiny.)

    Netřeba dodávat že za evropskou kvalitu se připlácí. Uživatelský komfort je však velmi znát. Takto osazená kola patří na špičku elektrokol vůbec.
    Je dobré si uvědomit při posuzování výkonu akumulátorů že udávané hodnoty se sníží úměrně jejich zatížení. V praxi to tedy znamená že jsou-li vybaveny čtyř režimovým ovládáním, dosahují těchto maximálních hodnot dojezdu:
      4. 130km
      3. 100km
      2. 75km
      1. 60km
    Toto je ukázka nejsilnějšího vybavení motoru + kapacity baterie. U slabších provedení je tato situace poněkud horší. Na druhou stranu tyto parametry využijí především lidé, kteří jezdí na crosových kolech. Vynikající volba je to i pro výletníky, kteří ujedou na celodenním výletu mnoho km, nebo se pohybují v hodně kopcovitém terénu, případně se chtějí pomocí elektrokola rychleji dostat do táhlých stoupání na horách.
    Kola s tímto pohonem lze doporučit lidem, kteří chtějí aktivně jezdit bez větších kompromisů. Ideální volbou jsou takto vybavená kola na aktivní dovolenou, nebo víkendy, kdy spolu s dalším záložním akumulátorem lze dosáhnout špičkového výkonu trekových cyklistů bez větší námahy a hlavně litrů potu.

    Elektromotor Bosch

    Středový bezkartáčový motor BOSCH

    Používá senzor kroutícího momentu. Je určen pro středový pohon.(Součást rozety.)
  • 36V
  • nominální výkon 250W
  • maximální výkon 500W
  • Maximální kroutící moment 45Nm

  • Skvělý motor s kterým pokoříte i náročné stoupání. Výhodou je nízké těžiště motoru.

    S nejvýkonější baterií vážící 2,5Kg (8Ah) 288Wh ujedete až 120Km.
    (Nabíjení trvá 2-3hodiny.)

    Netřeba dodávat že za evropskou kvalitu se připlácí. Uživatelský komfort je však velmi znát. Takto osazená kola patří na dostupnou špičku elektrokol.
    Je dobré si uvědomit při posuzování výkonu akumulátorů že udávané hodnoty se sníží úměrně jejich zatížení. V praxi to tedy znamená že jsou-li vybaveny tří režimovým ovládáním, dosahují těchto maximálních hodnot dojezdu:
      3. 120km
      2. 86km
      1. 70km
    Toto je ukázka nejsilnějšího vybavení motoru + kapacity baterie v režimu ECO. V režimu SPEED je maximum něco málo přes 70km a při maximálním zatížení motoru a baterie je výdrž kolem 50km v optimálních podmínkách.
    Takto osazená kola motorem Bosch využijí jak lidé, kteří jezdí na MTB kolech, tak i ti kteří mají rádi trekingová kola, nebo městská. U této kategorie motorů Bosch je důležité dobře se kouknout při výběru elektrokola na druh baterie a její kapacitu. Ta v tomto případě nejvíce rozhoduje o budoucích parametrech vaší jízdy.

    Velikou výhodou takto osazených kol motorem Bosch je při přepravě autem, nebo defektu, snadné rozebrání a vyjmutí kol z rámu, neboť zde neni nutnost odpojování přívodních kabelů.

    Takto osazená kola jsou dostupnými modely na trhu s podstatnými výhodami, jako je například přesné snímání pohybu šlapání a jeho korekce elektrickým motorem.
    Takto vybavená kola do města i na polní cesty jistě nezklamou nikoho, kdo očekává přesnou funkci a vybere si model elektrokola dle svých potřeb.

    Elektromotor Panasonic 36V

    Středový bezkartáčový motor Panasonic

    Používá senzor kroutícího momentu. Je určen pro středový pohon.(Součást rámu kola.)
  • 36V
  • nominální výkon 250W
  • Maximální kroutící moment 21Nm

  • Elektromotor Panasonic 36V RT

    Středový bezkartáčový motor Panasonic

    Používá senzor kroutícího momentu. Je určen pro středový pohon.(Součást rámu kola.)
  • 36V
  • nominální výkon 250W
  • Maximální kroutící moment 21Nm

  • Na1.cz dodáváme modernizované verze motorů Panasonic.

    Elektromotor Panasonic 25V

    Středový bezkartáčový motor Panasonic

    Používá senzor kroutícího momentu. Je určen pro středový pohon.(Součást rámu kola.)
  • 36V
  • nominální výkon 250W
  • Maximální kroutící moment 21Nm

  • K motorům Panasonic je dodáván třísegmentový ovladač výkonu.

    Jak si představit ovládání motoru v praxi?

    Podívejme se na posledně zmiňované pohoné jednotky Panasonic v praxi.

    Při největší úspoře energie v režimu LOW na vaše šlapání reaguje motor přidáním energie rovnající se 50% vašeho šlapání. Takto se motor chová až do dosažení rychlosti kola 25km/hod. kdy se automaticky odpojí.
    V režimu šlapání MID reaguje motor přidáním 120% výkonu k síle vašeho šlapání.
    Když využijete největší sílu motoru v režimu HIGH, docílíte výkonu 200% k vašemu šlapání.

    Na první úsporný režim můžete teoreticky ujet až 155km s nejsilnější baterií 36V 14Ah 504Wh a nabíjecí dobou pod 5 hodin. Na druhý režim lze ujet maximum 100km a v nejsilnějším využití motoru počítejte s maximem do 75km.

    Na kolik jsou tyto údaje v říši teorie a na kolik jich lze dosáhnout v praxi si můžete přečíst v dalším článku.

    Nyní ještě k bezkartáčovým motorům uloženým v náboji kol.

    Jedná se o nejlevnější řešení pohonu. Většinou se osazují motory 180W, 250W, mimo EU 300W a 500W. (Nelze v ČR používat na pozemních komunikacích.)
    Výhoda těchto motorů je především jednoduchost a cena oproti zde již zmiňovaných středových motorech pro elektrokola.
    Drobnou nevýhodou jsou konektory, které je nutno odpojovat při opravách kola. Ve většině elektrosad pro běžná kola najdete i náhradní konektory.
    Díky elektrosadě si můžete elektrokolo vyrobit sami ze svého jedinečného oblíbeného kola.

    Každopádně při výběru elektrokola se na nás můžete obrátit s dotazy ke konkrétním elektrokolům. Případně vyjádřit své potřeby a představu ceny, aby bylo možné vybrat vhodné modely elektrokol pro Vaši potřebu a spokojenost s optimálním výrobkem.

    Na trhu se objevují laciné modely elektrokol (mnohdy i předražené), které z čínského trhu nedosahují ani kvalitních parametrů evropských výrobců elektrokol, ale ani se s nimi nemohou srovnávat co do trvanlivosti komponent a pocitu z jízdních vlastností elektrokola.Ani většinou bohužel bezpečnosti.
    Je smutné že čeští zákazníci dávají těmto kolům mnohdy přednost oproti kvalitativně nesrovnatelným výrobkům.
    Doporučuji z vlastní zkušenosti vyhnout se olověným akumulátorům. Hned ze třech důvodů.
    Mají menší výdrž. Jsou těžké. Jejich nabíjení je spojeno se snižující se kapacitou a menším množstvím možných dobití.

    Co je dobré vědět při koupi elektrokola?

    Na co kolo potřebuji. Většina lidí najezdí na kole vzdálenost 7km-25km deně.
    To znamená že nemusí být kapacita akumulátoru hlavním kritériem. Předně je dobré oprostit se od proklamovaného rčení že rám je pánský nebo dámský. Já osobně bych dělil rámy na pánské (pevné, nepevné, robustní) a rámy s příjemným nástupem na kolo.
    Pro výběr pohonu kola bych se nechal inspirovat například tím že elektrokolo s pohonem zadního kola je nejvýhodnější, ale mnohdy i o něco dražší.
    Při pohonu předního kola lze snadno kolo modifikovat. Nevýhodou může tato varianta být na kluzkém povrchu. Jsou ale lidé, kteří nejezdí ani na sněhu, ledu nebo za deštivého počasí. Takže těm to může být zcela jedno.

    Odpružené, nebo neodpružené elektrokolo?

    Především je nutno si uvědomit že odpružení kola má za následek částečné zmaření energie pohybu přenášeného na šlapání. V praxi to znamená zvýšenou námahu, nebo pomalejší jízdu. Na druhou stranu je u elektrokola příjemné odpružení příspěvkem ke konfortu. Osobně dávám pžednost odpružení přední vidlice před odpruženou sedlovkou, nebo celoodpruženému kolu.
    Navíc při celoodpruženém elektrokole máte pocit že by se toto kolo mohlo stát mopedem, nebo motorkou a už by se vám třeba ani nechtělo šlapat.
    Ale i u takovéhoto elektrokola lze odpružení regulovat na tužší což je přínosem pro klidnou jízdu. Menší dojezd bude oproti neodpruženému kolu o něco znatelnější.

    Přehazovačku ANO? / ne?

    Čím máte více převodů, tím máte i větší možnost optimalizovat u elektrokola kroutící moment a rychlost šlapání, tedy i výkon váš a námahu elektromotoru.
    Je tedy dobrou volbou mít na kole dostatek převodů i s ohledem na to že když se vám akumulátor zcela vybije, budete muset šlapat sami.

    Na druhou stranu neni pro kolo nic horšího než člověk, který neumí správně řadit převody.
    Někdy postačuje i základní převod a to v případě, kdy kolo používáme bez předpokladu vybití a též bez větších ambicí. Tedy při takzvané velmi rekreační projížďce.

    Jaké má elektrokolo výhody?

    Nezapáchá tak jako motokolo se spalovacím motorem. Nehlučí. Hluk elektromotoru je minimální. Ve městském provozu ho nebudete ani slyšet. Jeho provoz je nejlevnější s přihlédnutím na vynaloženou námahu. Pohyb na kole je dobrou relaxací, nyní dostupnou i pro pohodlnější lidi.
    Nyní můžete na ryby jezdit nehlučně oproti různým Babetám a mopedům.
    Z vlastní zkušenosti mohu podotknout že když jsem jezdil na běžném kole na výlety 100km dlouhé, nyní jezdím s elektrokolem 130km a ještě mám víc času na různé zastávky, neboť díky elektrokolu je má průměrná rychlost vyšší a dojezd vzhledem k vynaložené energii též.

    Ještě nemáte elektrokolo?

    Neváhejte, využijte naši nabídku a nadstandardní služby zákazníkům. Vyberte si elektrokolo v našem e-shopu, nebo si domluvte osobně schůzku.
    e-shop Na1.cz

    nahoru Návrat nahoru





    Štítky:

    Baterie ¦ elektrokolo ¦ e-totem® ¦ levná ¦ autorizovaný ¦ Totem ¦ route ¦ voyage ¦ sense ¦ blade ¦ traction ¦ cortina ¦ corsa ¦ townie ¦ simplex ¦ seance ¦ přestavba ¦ elektrosady ¦ test ¦ 2012 ¦ levné ¦ baterie ¦ jak ¦ oznámení ¦ rpsn ¦ pneumatiky ¦ testy ¦ roboti ¦ hosting ¦

    nahoru Návrat nahoru

    Na1.cz - Váš obchodní partner.