Tento e-mail vám byl zaslán z adresy

www.Na1.cz

Na1.cz

Vážení zákazníci,

Často se nás dotazujete na ekonomiku provozu elektrokol a elektro skútrů.
Protože nechceme klamat zákazníky jak tomu činí konkurence, zeptali jsme se přímého dovozce a majitele e-shopu eko.na1.cz.

Článek jsme zveřejnili na jaře. Snažili jsme se v něm rozebrat možné aspekty pohledů na provoz elektrokola, ekonomické úvahy. Důvodem byl zájem zákazníků a zavádějící údaje konkurenčního prodejce z Pardubic, které reflektoval tento článek.



Jak na tento článek reagovala konkurence?
Pardubice, Kolín, Hradec Králové, Brno, Plzeň, Praha, Horoušánky?
Po zveřejnění tohoto rozhovoru a článku, rychle tento blud a nesolidní tvrzení zmizelo ze stránek prodejce. Napište nám svůj názor! Podělte se s námi o zkušenosti!
Jaké jsou vaše reálné provozní náklady?

Původní článek a rozhovor si můžete přečíst v nezměněné podobě na této stránce, pokračování v odkazu na konci rozhovoru.



* Konkurenční prodejce po zveřejnění tohoto článku svá tvrzení
odstranil ze svého webu.


    Co si myslíte o deklaraci, kterou udává prodejce elektrokol a skútrů?
Evidentně se jedná o prosté náklady za nabití akumulátoru. Do skutečných provozních nákladů je potřeba započítat náklady na údržbu, pneumatiky, roční pojištění.
Výsledná cena skutečných nákladů v tomto ohledu již nebude tak příznivá. Každopádně emise a celkový dopad na životní prostředí je nižší u elektroskútrů než u spalovacích motorů. Výroba elektrické energie nese též podíl na zátěži ovzduší. Celkově však nižší než co za stejnou měrnou jednotku vyprodukuje neefektivní spalovací motor.

    Ale toto asi většinu zákazníků nezajíma?
Máte bohužel pravdu. Zákazníci si pořizují v drtivé většině elektroskútr díky tichému, nehlučnému provozu. Pochvalují si když brzo ráno vyjíždějí do práce, nebo na ryby že nikoho nevzbudí burácejícím a páchnoucím motorem.

    Jaké máte vy osobní zkušenosti s provozem skútrů a elektrokola?
Myslíte po ekonomické stránce provozu?

    Můžete pohovořit o skutečných nákladech, zda se investice do těchto prostředků vyplatí.
Já osobně jezdím rád na dlouhé trasy. Elektroskútr se výborně v létě hodí na projížďky. Na drobné nákupy a určitě na ježdění do práce.
Výhodou je oproti elektrokolu normální provozní rychlost jako u motocyklu.
Přesto ale osobně dávám přednost elektrokolu. To je sice dle právních úprav EU omezeno maximální rychlostí 25km/hod. Ale na druhou stranu s ním můžete jezdit prakticky všude.

    Dobře, ale vaše osobní zkušenosti?
Jak už jsem uvedl, jezdím rád na dlouhé trasy na elektrokole.

    Jak dlouhé trasy a na jakém elektrokole?
Osobně mám elektrokolo KTM, ale často jezdím na různých typech a druzích elektrokol, které chci též otestovat, než je zařadím do nabídky e-shopu eko.na1.cz.
Moje trasa absolvovaná na elektrokolu je tak 150km. Na delší trasy se poslední dobou moc nedostanu, protože nemám tolik času a volných víkendů.

    Jak to ale děláte? Dojezd elektrokol je přece malý!
Nemáte zcela pravdu. Moderní značková kola již dovolují ujet desítky kilometrů s plnou podporou šlapání.
Jsou ale lidé, kteří neumějí ani na kole s přehazovačkou řádně řadit, těm potom dělá možná problém efektivně využít energii elektromotoru elektrokola.
Moji zákazníci proto dostávají podrobný návod jak nejefektivněji jezdit na elektrokole a starat se o jednotlivé druhy baterií tak aby jejich nabíjecí cyklus byl co možná nejpočetnější.

    Neodpověděl jste mi na otázku jak to vlastně děláte?
Každý si jistě najde svoji cestu k tomu jak efektivně využít elektrokolo. Já potřebuji ke svému životu pohyb. Jsou ale lidé, kteří se potřebují levně dopravit z bodu A do bodu B. Ti potom využívají plnou podporu šlapání a já se jim nedivím.
Elektrokolo jim ulehčí cestování. Babičky na vesnici velice rády jezdí na elektrokole na nákupy. Za známými, ale i na hřbitov. Rád je potkávám na našich elektrokolech.
Protože potřebuji pohyb, vyjíždím svižně po cestách které již znám s ekonomickou podporou elektromotoru elektrokola. Zrychlím tak nudnou cestu. Moje elektrokolo ujede v rovinatém terénu 80km. Ovšem já dojedu na dobíjecí stanoviště, kde se chvilku zdržím, baterie se částečně dobije a jedu dál.

    O jakém dobíjecím stanovišti mluvíte?
K mému elektrokolu postačí standardní zásuvka. Stačí navštívit na trase někoho známého a o dobíjení je postaráno. Myslel jsem ale veřejné dobíjecí stanice, kterých je v celé ČR už poměrně hodně. Stačí si vytisknout aktualizovanou mapu, zkontrolovat provozní dobu, nebo si ověřit možnost dobíjení telefonicky. Mnohdy se jedná o penziony, restaurace, hrady, zámky, infocentra, úřady.
Já sice na dlouhé trasy vozím dvě baterie, ale většinou druhou baterii někomu půjčím. Přeci jen mám rád pohyb a výdej energie. Nespoléhám se na baterie, ale sám na sebe. Na dlouhé výlety jezdím kvůli sportu. Ne kvůli vození se.
Jinačí přístup mám k všednímu ježdění po městě. Nemohu být spocený a smrdět svému okolí. Elektrokolo mě umožňuje dostat se mnohem rychleji kam potřebuji než na kole. Mám již dávno zjištěno že autem to trvá stejnou dobu. Je to nákladnější a těžko se parkuje.
U nás je poměrně hodně cyklostezek i když diskutabilní úrovně. Proto raději jezdím na odpruženém elektrokole.

    Dobíjení trvá poměrně dlouho. Jak to děláte na takovém výletu?
Určitě nečekám než se baterie plně nabije. I když když se sejde dobrá parta. Mnohdy někde zamrznu i déle. Většinou tedy v restauraci. Dělám to tak že nabíjím obě baterie najednou. Potom je cestou střídám.
Obě tedy nejsou většinou zcela vybité. Další variantou je že vyjedu do kopců, kde nechám baterie nabít v restauraci. Většinou mi je za 20 korun všude rádi nechají i u chalupářů, když neni jiná možnost. Dohodnu se s nimi kdy se stavím a potom jedu třeba hřebenovku bez asistence motoru.
Někdy ani dvě baterky nevozím. Prostě jen vyjedu na elektrokole s asistencí ty největší, nebo táhlé kopce. S klasickým kolem jsem dříve některé úseky šel pěšky. Dnes vyjedu vše v dobrém čase. S elektrokolem mám mnohem více času být na určitém místě.

    Musí si tedy lidé kteří si chtějí koupit elektrokolo připlatit ještě za další baterii?
Tak předpokládám že většina lidí nejezdí tak dlouhé trasy. Ve všední den taky najezdím tak 17km na což stačí prakticky každá baterie. Lidé jezdí často do zahrádkářských kolonií. Za prací a mnozí se chlubí jak zadarmo nabíjejí baterku v práci. Do práce je elektrokolo ideální. Ušetří čas, neboť se s ním dá jet rychleji. Já si pamatuji jak jsem vždy do práce jezdil proti silnému větru. Vždy jsem přijel spocený a musel se v práci umýt a převléknout. Rozhodně mi pohyb prospíval. Dnes bych určitě šáhl po elektrokole. Je skladnější než skútr. Když dojde baterie, stále je to elektrokolo jen o 3Kg těžší než běžná kola. To se mi na tom líbí. Vzpomínám si jak jsem musel jednou šlapat na Babetě. To se nedá srovnat i když Babeta jezdí 50Km/hod. Jenže dnes už pouze s přilbou, kdežto na elektrokole nemusíte mít ani přilbu, ani trhat rekordy v rychlosti.

    Vidím že jste zastáncem a milovníkem elektrokol.
Nemáte zcela pravdu. Jsem zastáncem pouze kvalitních elektrokol, která jsou bohužel pro mnohé zákazníky drahá. Ale to co se mi opravdu líbí je elektromotorem poháněná tříkolka, kterou na objednávku dodáváme i na tuzemský trh. Co mne ale mrzí je její současná cena necelých dvěstě tisíc korun v kapotované verzi. Ta ji činí prakticky nedostupnou pro většinu zákazníků. Přitom je to vyspělý stroj, pohodlný, rychlý. Díky naklápěcímu podvozku i skladným. Nemusí mít totiž tak široký rozvor.
Tak to je můj favorit na každodenní dopravu. Ale bohužel čas ukáže zda má naději na větší rozšíření i u nás.

    Nakonec jsem se nedozvěděla jak je to vlastně s těmi náklady, které udává konkurence?
Ano, máte pravdu, nemám tady kalkulátor abych vám udělal přesnou analýzu. Ale můžete se podívat na naše stránky, kde najdete tabulku a různé pohledy na věc z hlediska ekonomie provozu. Co zákazník - to jiný přístup a požadavky.
Někdoi jezdí na elektrokole hodně. Někdo elektrokolo využívá jen rekreačně. Znám hodně lidí kteří jezdí na elektrokole i v zimě, hlavně na Pardubicku, kde bývají i v zimě poměrně dobré podmínky.

    Neříkejte v zimě na elektrokole?
Ano, opravdu, podívejte se někdy u nás na velké fabriky, kolik lidí tam jezdí v zimě na kolech a nyní též i elektrokolech.
Neni to samozřejmě ideální. Přeci jen dvě kola mají menší stabilitu než čtyři, ale kdo si chce udržet fyzičku a má rád pohyb na čerstvém vzduchu, proč ne? Jiní lidé zase mrznou na zastávkách, kde čekají mnohdy dlouho. Na elektrokole se člověk alespoň zahřeje.

    Neklouže se elektrokolo?
Tak je to skoro stejné jako u běžného kola. Na náledí jezdit je nerozum. Elektrokolo nám zabírá podle toho jak razantně šlápneme. Proto vyžaduje trochu cviku než si zákazník ošlahá charakteristiku jízdy elektrokola.
Díky dobrému kroutícímu momentu může dojít u elektrokola k podkluzu na vysloveně kluzkém povrchu, ale s tím snad každý počítá.

    Nevadí sníh součástkám?
Na zimní sporty jsou určená jiná vozítka. Samozřejmě že kdo jezdí ve sněhu, musí očekávat větší namáhání součástek. Já ale mluvil o zimě která je pro Pardubice typická. Osobně nedoporučuju jezdit na jiných než suchých komunikacích co se zimy týká. Cesty jsou solené a chemická sůl neprospívá ani kolu, natož elektrokolu.
Jistě máte i vy zkušenost s mobilním telefonem že jeho baterka za mrazu má nižší výdrž - kapacitu. Já používám termický obal na baterie v zimě, abych snížil jejich prochladnutí. Elektrokolo používám jak už jsem zmínil celoročně.

    A co baterie elektrokola v létě?
V létě může dojít k přehřátí baterie nevhodným druhem nabíječky. Vždy doporučuji používat jen ty nabíječky, které jsou pro daný typ elektrokola schválené výrobcem elektrokol.
Ke zničení baterie dochází též vlivem zkratu. Ale to je u elektrokola ojedinělý jev. Vždy záleží na majiteli elektrokola zda o baterii pečuje podle návodu, nebo nějak nevhodně experimentuje.

    Někdy jste se setkal se zničenou baterií u elektrokola?
Ano, jeden zákazník si ji připojil přímo na solární panel a zřejmě ji nabíjel nevhodným průběhem proudu.

    To nejde nabíjet baterii u elektrokola solárním panelem?
Zajisté to jde dobíjet baterie elektrokola solární energií, ale musí být zajištěno vhodné napětí a proud. Musí se tedy použít správný měnič a nejlépe zaručit i dostatečnou kapacitu zdroje.

    Co říkáte na konkurenční nabídky elektrokol?
Domnívám se že zákazník je dostatečně inteligentní na to aby si uměl vybrat vhodné elektrokolo. Kdybychom mu neuměli nabídnout lepší variantu, nebo srovnatelné elektrokolo, určitě bych přešel ke konkurenci, nebo s podnikáním v tomto oboru skončil. Jenže tak tomu samozřejmě neni. Dbám na to aby všechny elektrokola odpovídali požadovaným normám domácím i evropským. Hlavně ale všechny testuji ať už v prvotním testu, nebo dlouhodobém.

    Jaké elektrokolo by jste mi doporučil?
Jste žena, asi vás bude nejvíce zajímat barva. (Smích.) Ale vážně. Záleží na vašich potřebách. Pojďte se podívat a svést.

    Děkuji za rozhovor. Už se těším.



Pokračování článku (slíbené porovnání)

Ještě nemáte elektrokolo?


Neváhejte, využijte naši nabídku a nadstandardní služby zákazníkům. Vyberte si elektrokolo v našem e-shopu, nebo si domluvte osobně schůzku.
e-shop Na1.cz

nahoru Návrat nahoru



Štítky:

Baterie ¦ elektrokolo ¦ e-totem® ¦ levná ¦ autorizovaný ¦ Totem ¦ route ¦ voyage ¦ sense ¦ blade ¦ traction ¦ cortina ¦ corsa ¦ townie ¦ simplex ¦ seance ¦ přestavba ¦ elektrosady ¦ test ¦ 2012 ¦ levné ¦ baterie ¦ jak ¦ oznámení ¦ rpsn ¦ pneumatiky ¦ testy ¦ roboti ¦ hosting ¦

nahoru Návrat nahoru

Na1.cz - Váš obchodní partner.