Tento e-mail vám byl zaslán z adresy

www.Na1.cz

Na1.cz

Vážení zákazníci,

Často se nás dotazujete na ekonomické parametry elektrokol a elektro skútrů. Tato oblast je však velmi individuální a nelze všeobecně stanovit že na jednom ujetém kilometru ušetřím tolik a tolik. Stejně jako tvrzení jaké náklady budu mít na jeden ujetý kilometr.

Přesto zde uvedeme několik příkladů:



Porovnejme elektrokolo se Škodou Citigo v základní verzi s úsporným motorem.

Vycházejme z horizontu vývoje průměrných cen energií. Kdy průměrné ceny energií potřebných na 100km předpokládáme 157,50Kč u paliva a 6Kč u elektřiny v nadcházejících pěti letech.

Nejprodávanější elektrokolo v minulé sezóně Lovelec Town s pořizovací cenou 22.900Kč na průměrnou životnost baterky bude v provozních nákladech stát 1.500Kč
Za stejný počet ujetých kilometrů u auta zaplatíte za energii 39.375Kč

To tedy znamená že v případě elektrokola Lovelec Town je jeho celková návratnost oproti nákladům za provoz auta Škoda Citigo s úsporným motorem vyšší než celkové vložené pořizovací náklady!
Úspora bude činit 14.975Kč!
Tento údaj úspory ovšem znamená jen náklady na palivo u Škody Citigo a tok elektrické energie ze zásuvky u elektrokola Lovelec.
Úspora oproti provozu veteránu Škody 120 a elektrokola může být až 68.000Kč! (Údaj spotřeby paliva mínus spotřeby elektrické energie po dobu životnosti baterie elektrokola.)

Jaké jsou skutečné náklady?

151,50Kč ušetříte při jízdě na elektrokole oproti jízdě autem během 100km.

U elektrokola Lovelec Tovn během životnosti baterie počítejte s těmito náklady:
(Tyto hodnoty záleží na provozních podmínkách a způsobu jízdy.)

1 až 3x sada plášťů. 5x sada brzdových špalků. (Nebo 3x brzdové destičky.) 3 ks lanko (Brzdy,řazení.) 5x servisní prohlídka. Pravidelné mazání řetězu.

Výpočet: 1.800 + 300 + 27 + 1.250 + 280 = 3.657Kč

Tato částka je jak vidíte z údajů mírně předimenzována. Důležité však je že tato částka se rozloží do několika let provozu. Největší položku činí pořízení nového pláště. V praxi však většina lidí jezdí na plášti až do doby jeho úplného opotřebení. Navíc v praxi se nevyměňují oba pláště najednou neboť přední vlivem malého zatížení nebývá tolik opotřebený jako zadní plášť. Další položkou jsou pravidelné prohlídky. Přitom mnoho lidí si elektrokolo seřizuje samo (Výměna brzd, nastavení přehazovačky, promazání, seřízení.)

Vzhledem k těmto nákladům rozložitelným do několika let se dá konstatovat že náklady údržby za elektrokolo spláchne jediné zaplacení zákonného pojištění za vozidlo.

Jaké jsou náklady na provoz auta?

Opravdu chcete vědět skutečné náklady Škody Citigo zaplacené za dobu životnosti baterie elektrokola?

Udělejte si prosím výpočet sami u vašeho automobilu!

Zde je vyjmenováno vše co je nutné investovat do provozu vozidla
    za jediný rok:
    Výměna olejové náplně
    Servisní prohlídka
    Povinné ručení.
    během životnosti baterie elektrokola:
    Výměna vzduchového filtru.
    Výměna brzdové kapaliny.
    Platba za technickou prohlídku.
    Platba za emise.
    Možné náklady spojené s opravami a diagnostikou.

Tabulka je sestavena za těchto předpokladů:

cena 1l paliva 35Kč
cena opakovaného nabití umožňující ujetí 100km 6Kč

elektrokolo - vozidlo pořizovací cena palivo na 100km koeficient návratnosti Town koeficient návratnosti Town koeficient návratnosti Corsa
LOVELEC TOWN 22.900 6 - - - - - - 24.400 - - - - - -
ELEKTROKOLO CORSA 23.690 6 - - - - - - - - - - - - 25.190
ŠKODA CITIGO 179.900 157,5 8,99 1,62 1,56
ŠKODA FABIA 199.900 192,5 10,16 1,97 1,91
ŠKODA 120 - - - - - 266 - - - - - - 2,73 2,64

Vysvětlení tabulky ekonomického provozu elektrokola

Na čtvrtém řádku najdeme koeficient pořizovací ceny elektrokola a automobilu.
Zaměřme se na automobil Škoda Citigo s nejúspornějším motorem, ale základní cenou modelu Citigo.

Koeficient 8,99 znamená v naši tabulce že při nákladech za palivo při ujetí 25.000km autem a započítání jeho hodnoty dojde k tomu že za tuto hodnotu by jsme vlastnili 9ks elektrokol Lovelec Town. Zatímco autem by jsme za tyto peníze ujeli 25.000km. Na elektrokolech by celková vzdálenost za tuto částku byla 244.750km. Tedy 240 tisíc kilometrů! Což je prakticky hodnota životnosti motoru automobilu Škoda Citigo.
Kdyby jsme ale započítali celkové náklady za údržbu, opravy a pojištění, částka by rapidně stoupala. Už jen potřeba a cena paliva investovaná do 215.000 ujetých km by byla vysoká!
Podstatou této tabulky je poodhalit ekonomickou stránku věci z hlediska jízdy do práce vozidlem Škoda Citigo versus oblíbené elektrokolo. Tedy jeden člověk sedící v autě, které vyžaduje olej, pohoné hmoty, které přeměňuje na práci a exhalace.

Kdo chce, může si koeficient vydělit čtyřmi. Což je plně obsazené auto.
Tato tabulka má pouze informativní charakter a slouží k náhledu věci z hlediska ekonomického zhodnocení naší snahy hýbat se každý den a přitom nebýt spocený a z již namáhavé práce nebýt ještě více znaven cestováním na kole.
Je mnoho způsobů jak prospět svému zdraví a elektrokolo je jedním ze zdařilých příkladů.
Pan Josef jezdí denně na elektrokole do práce. Požádali jsme ho o vyjádření:
Jezdím do práce na směny. Je mi 53 let. Výhodou elektrokola je možná volba. Když spěchám, zapnu si plnou podporu a opravdu pěkně to frčí.
V práci si nabíjím baterku. Elektrokolo mám v areálu, kde jsou kamery a ostraha objektu.
Při jízdě z práce nejezdím na plnou podporu elektromotoru elektrokola. Ale díky elektrokolu mi cesta z práce trvá kratší dobu. Potřebuju pohyb protože si rád zajdu do hospůdky. Nenmám problém hlavně přes víkend přibrat nějaké to kilo. Doktor mi doporučil zadýchat se při námaze nejméně půl hodiny denně.
Elektrokolo využívám prakticky každý den. Je to skvělá věc. Nic to nestojí. Nejvíc se mě líbí jak je elektrokolo tiché. Když to nandám nějakýmu závodníkoj na silnici, nestačí se divit.


V pátém a šestém řádku tabulky je koeficient platný pro dvě značky kol. Vychází opět z předpokladu že vozidlo Škoda Citigo během ujeté vzdálenosti 25.000km spotřebuje průměrně částku za pouze pohonné hmoty. Do této částky promítneme náklady za nabíjení elektrokola nutného k tomu, aby elektrokolo ujelo vzdálenost 25.000km.K tomuto údaji přičteme hodnotu kola a toto celé vydělíme hodnotou pohoných hmot. Získáme tak koeficient, který nezohledňuje cenu auta, ani sníženou cenu nabíjení po dosáhnutí hodnoty 25.000km.
To znamená že koeficient 1,62 je ve skutečnoisti hodnota necelých dvou kol schopných jízdy na vzdálenost 40.500km s nulovou exhalací!

Praxe by ale ukázala další úspory v tom že si většinou stačí koupit jen novou baterii. Výsledný koeficient by tak byl výrazně příznivější. Navíc s každým rokem se náklady na auto Škoda Citigo výrazně zvyšují.

Jak chápat porovnání elektrokola a auta?

Cílem uvedené tabulky a výpočtů neni stanovit koecifienty úspory, nebo výhodnosti koupě elektrokola.
Hlavním cílem je umožnit určitý pohled na provoz elektrokola z různých ekonomických hledisek. Většina lidí bude mít auto i elektrokolo. Auto slouží pro přepravu lidí a nákladu. Elektrokolo zase lépe splní požadavky na ekologickou přepravu jedinců.
Rozhodně je elektrokolo vhodnou volbou už jenom z toho hlediska že oproti skútrům si ho lze vzít i do panelákového bytu. Kombinace elektrického pohonu a možnosti běžného šlapání činí z elektrokola naprosto skvělý nástroj jak zábavy, tak užitku!

Napište nám jaký máte názor na provoz elektrokola!

Budeme rádi když nám pošlete vlastní zkušenosti a propočty efektivity pořizovacích a provozních nákladů vašeho elektrokola. Rádi je zveřejníme. Nejlepší hodnotou pro porovnání bude ujetí 1.000km. Ideálními podmínkami pak stejná trasa. Např. pravidelná jízda do práce. (Může být měrnou jednotkou jedno nabití též 100km.)



Využijte naši nabídku a služby objevte nové modely elektrokol!

e-shop Na1.cz

nahoru Návrat nahoru



Štítky:

Baterie ¦ elektrokolo ¦ e-totem® ¦ levná ¦ autorizovaný ¦ Totem ¦ route ¦ voyage ¦ sense ¦ blade ¦ traction ¦ cortina ¦ corsa ¦ townie ¦ simplex ¦ seance ¦ přestavba ¦ elektrosady ¦ test ¦ 2012 ¦ levné ¦ baterie ¦ jak ¦ oznámení ¦ rpsn ¦ pneumatiky ¦ testy ¦ roboti ¦ hosting ¦

nahoru Návrat nahoru

Na1.cz - Váš obchodní partner.