Tento e-mail vám byl zaslán z adresy

Na1.cz

Vážení zákazníci,

Na1.cz je tu pro Vás s průběžně se rozšířující nabídkou služeb a produktů.
Doufáme že i v roce využijete širokou nabídku z našeho katalogu, e-shopu Na1.cz, nebo speciální akční nabídku z letáků a časopisů.




Parní velocipéd

Nejstarší pohon kol se stává inspirací budoucnosti!

Roku 1867 - 1869 sestrojil vynálezce Sylvester H. Roper z Roxbury Massachusetts kromě mnoha mechanických zařízení i tento parní velocipéd.
Jednalo se o pozoruhodný výtvor. Vzhledem k nedostatku informací z té doby lze tento velocipéd označit jako první "motocykl" na světě. Vynálezce a inovátor ještě sestavil několik parních automobilů a motocyklů.
Parní velocipéd byl neuvěřitelný výmysl. V dnešní době je inspirací několika lidí, kteří chtějí vytvořit kolo poháněné palivovými články.
Kdo by chtěl podobný parní velocipéd oživit, jednu radu - jako médium se používal speciální olej namísto vody. Projížďka na tomto velocipédu musela být opravdu žhavou zábavou.

Elektrický velocipéd


První oficiální elektreické kolo (elektrokolo)?

Další tentokrát dobře zadokumentovanou existencí elektrického kola je patent z roku 1897. Jedná se o zajímavé řešení elektrického kola. Další patenty naznačují vývoj přenosu síly na hnané kolo pomocí válečků, převodů, řemenů a později i planetových ozubených soukolí.

Elektrický velocipéd
Elektrický velocipéd
Elektrický velocipéd


Hliníkový prototyp

Elektrické kolo 1946 - futuristické elektrokolo


V roce 1946 představil angličan Benjamin Bowden futuristický design elektrického cestovního kola určeného pro firmu, dnes slavnou automobilku MG.
Toto kolo by se v dnešní terminologii mohlo nazvat jako elektrokolo s rekuperací. Původní model, ručně zhotovený prototyp byl vyroben s hliníkovou kapotáží. Při jízdě z kopce generoval proud.
Přesto že vystavené elektrifikované kolo bylo připraveno technicky do výroby, autor se dočkal výroby až v roce 1960. Benjamin Bowden podepsal smlouvu k vytvoření produkčního elektrokola s firmou Bomard Industries z Michiganu.
Do výroby šel model s kapotáží z laminátu, přibylo koncové světlo a reflektor, Těchto kol se potom vyrobilo pouze 522 kusů.

Dlouhá historie pro elektrické kolo?

To co brzdilo vývoj a hlavně uplatnění elektrické motorizace kola byla váha dosud známých akumulátorů. Dalším faktorem byl typ motorů, které při velkém zatížení doslova zahřátím hořely.
Velmi levné palivo pro spalovací motory ve své době dávalo zelenou právě spalovacím motorům. Nesmíme ani zapomenout že fenomén elektrifikace domácností měl svůj dlouhý vývoj.
S příchodem polovodičů se zlepšilo řízení elektromotorů, efektivnější využití výkonu elektrického proudu. Ovládání kroutivého momentu, bezkartáčové motory známé z trolejbusů.
Dnes řídící jednotka v elektrokole řídí spotřebu a reguluje výkon na základě informací ze snímače šlapání.
Moderní lehké baterie elektrokol již odbourávají dřívější velkou hmotnost.
V osmdesátých letech minulého století bylo na ujetí vzdálenosti 100km nutno počítat se zátěží kolem 100kg. (Váha vojenských moderních "lehkých" bezolovnatých akumulátorů.) Dnes k tomuto účelu postačí 5kg baterie, případně levnější baterie dvě.

Snem současných inovátorů je dopracovat se k palivovému článku schopném levně vyrábět elektrický proud. Nejnovějším trendem je dokonce tzv. bio palivové články, získané genetickou úpravou živých organismů (princip fotosyntézy).
Na palivové články si počkáme do okamžiku než se objeví v mobilech, přenosných počítačích a podobné technice.
Skvělé elektrokolo si můžete zakoupit v e-shopu již nyní, neboť lze vybírat z rozumných parametrů.


e-shop Na1.cz

nahoru Návrat nahoru

Na1.cz






Štítky:

Baterie ¦ elektrokolo ¦ e-totem® ¦ levná ¦ autorizovaný ¦ Totem ¦ route ¦ voyage ¦ sense ¦ blade ¦ traction ¦ cortina ¦ corsa ¦ townie ¦ simplex ¦ seance ¦ přestavba ¦ elektrosady ¦ test ¦ 2012 ¦ levné ¦ baterie ¦ jak ¦ oznámení ¦ rpsn ¦ pneumatiky ¦ testy ¦ roboti ¦ hosting ¦

nahoru Návrat nahoru

Na1.cz - Váš obchodní partner.